January 2, 2015

Designing my 2015

Happy New Year! Here's to a wonderful new year filled with health, laughter and lots of love. Lots of it!
Do you recall the scene in the first, and in my opinion the best, Bridget Jones movie, in which she sits on her apartment floor, after a booze filled New Years party and a horrible rendition of "All by myself"? Bridget and I have something in common. Not only are we both horrible singers, but we both started a new calender/diary on New Years Day.
I really love new calenders. It's fun to fill in the birthdays of friends and loved ones first, followed by special events and planed travels. Usually I use a weekly planer. I also have lots of to do list flying around or notes written on post its which stick to my desk or to my computer. But this year, I invested into an "all-in-one". It's not just a calender, but the Day Designer by Whitney English
It's quite a thick, big daily planer, that is something you keep on your desk, rather than your purse. However you can also by a mini version of it. But it is so much more than just a planer. The Day Designer starts with some thought provoking questions that I need to ask myself. About my family, career or financial goals. 
I'm really looking forward to work with the strategic brand plan. I truly believe that if you write things down, they become more real. Sometimes you need to think things through to see where it will lead you. This brand plan does exactly that! You need to think through your ideas, your values as well as your strengths and skills. 
The calender day itself is also different than any other calender I have ever owned. Of course, there is the regular schedule, that starts at 5am. A little early for me. But it also includes space for my to do list, with an opportunity to highlight the top three things that need to get done today. It really feels like you accomplish things, when you get to check these off. Sometimes I write things on my to do list that I have done already, so I can scratch them off! There is also space to plan dinner and to note what is due.
I like that this planer will change over the course of the year. That the more I work with it, the clearer things will become for me and my future on so many levels. At least that is my hope.

14 comments :

Jacintha Verdegaal said...

I love this calendar! It was unfortunately sold out, so I just got the MiGoals planner, which is sort of similar. But I'm a little bit jealous how pretty yours looks :-).

Quynh N said...

Ich wünsche dir auch ein schönes, neues Jahr. Ich wollte mir dieses Jahr auch noch einen Kalender anlegen.

Sehr schöner Blog übrigens - mir gefällt das Layout sehr!

Julia Blogt said...

Oh this is such a great idea for a calendar! Nice blog i think i'll read some more ;)

Chèvre culinaire said...

Liebe Yvonne,
erstmal: allerliebsten Dank für deine Kommentare und den Hinweis zum Kommentar-Button... ich werde mich drum kümmern :)
Ich bin ja eine derjenigen, die sich jedes Jahr einen Taschenkalender zulegen und ihn spätestens im Februar nicht mehr benutzen. Aber dieser Kalender ist wirklich super. Ich werde ihm und mir eine Chance geben - wäre doch gelacht!
Einen feinen Blog hast du da und ich werde in Zukunft defintiv häufiger vorbei schauen.
Alles Liebe,
Anne

Frau Herzblut said...

Liebe Yvonne,

was für ein wundervoller Kalender und wie schön, dass es noch
mehr Menschen gibt, die einen Papierkalender führen! ;-) Ich kann definitiv nicht ohne Kalender. Allerdings hat meiner nicht ganz so viele Extras wie Deiner. Aber so bleibt kein Geburtstag oder Termin unvegessen. Und zu Geburtstagen schreibe ich – na klar, was denn sonst als Vintageliebhaberin – altmodische Karten. Ich liebe das digitale Zeitalter, aber Stift und Papier werden sich nie ersetzen lassen.

Ich wünsche Dir ebenfalls ein schönes und glückliches neues Jahr!

Liebe Grüße,
Caro

like a piece of New York Cheesecake said...

Wow, richtig hübsch hast du es hier und damit meine ich nicht nur den Kalender :)

Deine Pulitzer Prize Mission finde ich sagenhaft!

Viele Grüße und ein tolles, neues Jahr
Carina

Jannike said...

Hi Yvonne,

ich bin Fan davon Kalender zu führen. Gerade habe ich mir selbst einen Kalender bestellt, bei dem man für fünf Jahre die jeweiligen Tage untereinander sehen kann. Also fünfmal 01.01., 02.01. usw. Bin schon gespannt. Gerade wenn große Veränderungen anstehen, bestimmt witzig zu sehen, wo man am gleichen Tag die Jahre davor stand.

Dir alles Gute, meld dich wegen Peking!
Liebe Grüße
Jannike

Katharina said...

Toller Kalender, sowas bringt Ordnung und Struktur ins Leben! Ich habe einen Filofax in Größe Personal, und verzweifle häufig, wenn ich meine Ziele festsetzen muss. Obwohl mir das sicher gut tun würde...
Ich wünsche dir mit deinem Kalender ein großartiges Jahr 2015! :) Alles Liebe, Katha
www.lacydaisy.de

Carmen B. said...

I really have a thing for nice planners and yours looks so cute and interesting! Happy and successful 2015!
xx

Sophie said...

Oh wow! Der ist ja klasse! Scheint aber leider wirklich ausverkauft zu sein, oder aber ich bin zu doof ihn zu finden. Bin übrigens ebenfalls sehr verzückt von deinem Blog. Pur, schlicht, besonders, wunderschöne Bilder - ich glaube, hier schaue ich in Zukunft öfter mal vorbei.
Liebe Grüße (und danke für deine Kommentare ;-))

Sophie von Cucina Piccina

Anouk said...

Wow, such a cool calendar! And I like the fact that the day could start at 5 am. I believe that planning is THE major factor if people want to achieve goals.

www.LUXESSED.com

Sarita@The Orange Gift Bag said...

Whoaaa. That is one fantastic calendar Yvonne. Now I know what's behind all the fantastic ideas behind Hive 15:-)

Beyhan said...

Liebe Yvonne,

der Kalender ist ja mal eine richtig schöne Sache...leider ist er aktuell nicht bestellbar...aber die Idee und der Inhalt bleibt trotzdem super! :-)

Habe ihn auf jeden Fall auf meine Kauftipp-Liste gesetzt.

Liebe Grüsse,

Beyhan

La Fiancée du Panda said...

Oh I absolutely LOVE that ! I'm a list-buff, paper worm and huge fan of scribblings of all sorts whether it comes to establishing my life goals or writing down the shopping list. If you like paper goods, you'll probably love the French brand Papier Tigre, they have great designs too !